tirsdag 7. oktober 2014

Langhelg i Tana + uforutsigbar hendelse

Så utrolig deilig å komme en langhelg til Tana igjen, å treffe både Thomas og venner derfra.
Det var så sykt tilfeldig når jeg og Thomas gikk midt i Tana, og plutselig roper noen på oss. Det viste seg å være vår venn Kennedy (tidligere hald student) som var inne i bilen. Snakk om tilfeldigheter, så da hoppet vi inn i bilen og fulgte han og sjåføren et stykke. De var på vei til Isoraka (nms sin plass i Tana) for å senere hente en norsk gruppe turister.  Glede å treffe kjentfolk! =)

Ellers i løpet av langhelgen har jeg endelig fått handlet meg et skjørt og diverse andre ting, sett en venn av meg sin ferske nyfødte gutt, besøkt broren til Thomas og hans familie, fått skikkelig dilla på grovt brød med ost og skinke, fått med meg litt av engelsk klubben i SabNam, vært på gassisk bibelgruppe, vært på Zumba, vært i kirken, og truffet årets hald studenter :) Hver gang jeg drar til Sabnam ender dagene somregel opp med å være fullstappet av program, men det er jo så mye jeg vil gjøre når jeg først er der!
 
Zumba time! Jeg klarte til og med å dra med meg Thomas, men han
ble litt lat etterhvert...

Så var det dette her da.... Jeg skulle egentlig ta bussen hjem selv, fordi Thomas hadde fri dagen etterpå men skulle på jobb igjen. Men han skulle følge meg ut til bussplassen. Jeg var ganske skreptisk i begynnelsen når vi fant en bil, fordi de måtte dytte den i gang for at den kunne kjøre... Så da tenkte jeg : skal vi gjøre dette hver gang han dauer bilen...". Men siden den var full og skulle gå bestemte jeg og Thomas oss for å ta den. Thomas bestemte at siden vi kom oss så sent av gårde, ville jeg ikke komme frem før det var sent og mørkt, så da ble han med. Takk og lov for det!
Vi kjørte kanskje 7 minutter før bilen stoppet og den måtte dyttes i gang igjen. Deretter kjørte vi kanskje i en toppfart på 60km/t  men gjennomsnittelig  50km/t. Alle bilene passerte oss. Det forklarer litt om hvor god bilen var. Etter tilsammen 30 minutt kjøring ca, stoppet bilen igjen, og kunne ikke fortsette. Den lakk og var ødelagt. Da var det bare å gå ut å vente, fordi sjåføren hadde ringt etter en ny bil. Mekaniker kom og vi ventet-   å ventet-- å ventet......
Så viste det seg at han ikke hadde ringt etter bil.Der stod vi da langs veien og det ble mørkere og mørkere. Hadde ikke Thomas vært der så hadde jeg nok ikke fått med meg noen ting. Tilslutt ringte sjåføren etter en bil, og når den endelig kom så satte vi oss inn i den. Men da krangla sjåførene om hvem som skulle ha pengene..osv   ..
For å gjøre en lang historie kort: Det endte opp med at vi havnet i den samme ødelagte bilen (som visstnok var fikset). Vi kom oss tilslutt etter laaaaang tid til Antsirabe! men jeg skal lett si at jeg var passe irritert over at det aldri kom noen ny buss når sjåføren hadde sagt han hadde ringt, og at de ikke har nok sjekker på om bilene er bra nok! 

Det positive som kom ut av å vente utenfor på en ny buss..osv var den fine solnedgang bakgrunnen! :D 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar